790 495 272 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasza oferta BHP obejmuje:

  • sprawowanie obowiązków specjalisty ds. BHP,
  • tworzenie i nadzór nad dokumentacją w zakresie BHP,
  • dokonywanie przeglądów obiektów pod względem wymogów bhp,
  • pełną obsługę postępowań powypadkowych,
  • sporządzanie dokumentacji dotyczącej świadczeń z tytułu wypadków w drodze do i z pracy,
  • przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego (art. 226 kp) oraz sporządzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie,
  • sporządzenie planu poprawy warunków pracy,
  • prowadzenie rejestrów BHP wymagane przez prawo pracy,
  • identyfikację zagrożeń w środowisku pracy,
  • opracowywanie zarządzeń i regulaminów wewnętrznych,
  • opracowania instrukcji bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • sporządzanie okresowych analiz stanu bhp,
  • zaopatrzenie w odzież i obuwie robocze i środki ochrony indywidualnej,
  • udział w posiedzeniach komisji bhp,
  • nadzór nad prawidłowością i terminowością profilaktycznych badań lekarskich,
  • nadzór nad badaniami i pomiarami czynników szkodliwych dla zdrowia,
  • udział przy wdrażaniu systemów bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie,
  • udział w opracowywaniu planu rozwoju zakładu pracy oraz jego modernizacji pod względem poprawnego stanu BHP,
  • zapewniamy bieżącą informację i pełne doradztwo w zakresie nowo wprowadzanych przepisów i norm,
  • zgłaszanie firm do Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
  • reprezentację Klienta podczas kontroli PIP i PIS,
  • odpowiadanie na wystąpienia oraz realizacja decyzji PIP, PIS,
  • inne działania związane z rozporządzeniem dotyczącym służby BHP,
  • szkolenie wstępne BHP,
  • szkolenie okresowe BHP,
  • szkolenie BHP dla pracowników,
  • szkolenie BHP dla pracodawców,
  • SZKOLENIE W ZAKRESIE PIERWSZEJ POMOCY.

Podstawa prawna

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. (Dz.U. 1997 nr 109 poz. 704 z późn. zm.):

§ 2.

  1. Do zakresu działania służby bhp należy:
    1. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
    2. bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
    3. sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
    4. udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
    5. udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
    6. udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
    7. zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych,
    8. przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
    9. udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
    10. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
    11. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
    12. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
    13. doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
    14. udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
    15. doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
    16. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
    17. współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
    18. współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnego przepisach,
    19. współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
    20. współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
      1. podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
      2. podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy, 
    21. uczestniczenie w pracach, powołanej przez pracodawcę, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
    22. inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.
  2. Służba bhp nie może być obciążana innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, z wyjątkiem pracownika, o którym mowa w art. 23711§ 3 Kodeksu pracy.

ewad

osobaPrzedsiębiorstwo Usługowo Handlowo
BHP, PPOŻ, Kursy językowe
Ewelina Piątkowska

 

Telefontel.: 790 495 272, tel.: 721 191 577
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Gnieszowice 12, 27-660 Koprzywnica

(C) 2025 P.U.H. EWAD | realizacja medox.pl | Polityka Prywatności | Polityka Cookies